A person standing in front of a cake

Description automatically generated

Dunia hiburan tanah air Malaysia dan Indonesia dikejutkan dengan berita pemergian pelakon kacak, Ashraf Sinclair yang telah meninggal dunia akibat serangan jantung. 

Ashraf yang juga merupakan suami kepada Bunga Citra Lestari, mereka diijabkabulkan pada 8 November 2008 dan kini mempunyai seorang cahaya mata lelaki bernama Noah Sinclair.

Namun di sebalik perkahwinan mereka, terdapat cerita yang berlaku tentang kisah persalinan penyanyi itu sebelum pasangan itu diijabkabulkan 12 tahun lalu. 

pereka kebaya bagi baju perkahwinan Bunga iaitu Anne Avanti menceritakannya melalui laman sosial Instagram. 

Sebuah kisah kebaya akad BCL dan Ashraf. Sedih sekali, sangat sedihh teringat saat saya membuat baju pernikahan mereka. Saat yang sangat indah, teringat waktu itu baju akad BCL tiba tiba hilang di gantungan saat akan dikenakan ketika saya bawa dari Butik Grand Indonesia ke rumah BCL.

Waktu masuk kereta jelas-jelas dibawa, tapi mau diturunkan, baju itu tidak ada. Saya nangis di kereta di depan rumah BCL. Saya berusaha mencari dimana hilangnya? Anehh.

A picture containing indoor, building, person

Description automatically generated

Menceritakan keadaan itu, Anne berkata dia menangis tidak berhenti kerana baju itu telah hilang, namun dia yakin yang baju tersebut telah dimasukkan ke dalam kereta. 

Tetapi ketika dia ingin mengambilnya, baju itu sudah tidak ada. Bahkan dia juga telah menangis di depan rumah Bunga di samping berusaha mencari kebaya tersebut.

A picture containing clothing

Description automatically generated

Selepas mencari selama satu jam, rupa-rupanya kebaya tersebut ada di ruang parkir Grand Indonesia selepas terjatuh daripada hanger dan ia ditemui oleh petugas parkir tempat berkenaan.

Kira kira satu jam ditelusuri ternyata ada di parkir Grand Indonesia terjatuh dari hanger, ditemukan petugas parkir. Sebuah kisah yang tidak banyak orang tau, yang tidak terungkap kata saat itu.

Ketika kebaya nikah itu sampai di tangan saya kembali setelah 2 jam yang ditemukan oleh tukang parkir, saya tak hentinya bersyukur. Lalu saya menuliskan kisah kebaya itu dan saya serahkan secarik kertas itu kepada BCL dan Ashraf setelah selesai majlis.

Saya berpesan, tetaplah setia sampai maut memisahkan. Ini surat buat kalian, sebuah cerita tentang kebaya akadmu. Dan hari ini, janji setia sehidup semati sampai maut memisahkan, benar-benar nyata.