Pink Tourmaline, permata yang menjadi simbol semangat yang seimbang dan harmoni adalah permata yang indah dengan faedah emosi yang mendalam. Batu permata yang indah ini terkenal dengan warna merah jambunya yang memukau, adalah lebih daripada sekadar perhiasan yang cantik. Oktober ini, HABIB mengajak anda semua mendalami dunia Pink Tourmalines dengan dan temui mengapa ia adalah batu merah jambu yang sempurna untuk setiap penampilan! 

Personaliti Pink Tourmaline:

Merangkul Cinta dan Empati 

Pink Tourmaline adalah simbol cinta, empati dan penyembuhan emosi. Getarannya merah jambunya yang lembut berfungsi menenangkan hati dan jiwa. Semasa kesusahan, ia merangkul anda dalam pelukan yang selesa, dan memulihkan keseimbangan emosi.

Stylish and Trendy

Pink Tourmaline juga pasangan dengan hebat untuk pakaian musim bunga, kerana warnanya sesuai untuk hari yang cerah dan ceria. Ia juga boleh menambah sentuhan keserian pada gaya formal anda. Tidak kira gaya anda, gelang ini mempunyai keupayaan yang luar biasa untuk menaikkan aura pemakainya walaupun dalam gaya yang paling ringkas.

Perlindungan Untuk Rasa Cinta

Setiap ulang tahun perkahwinan dikaitkan dengan batu permata tertentu, melambangkan pelbagai peristiwa penting dalam perhubungan. Tahukah anda bahawa pink tourmaline adalah batu permata untuk ulang tahun perkahwinan yang ke-8? Ia mewakili cinta romantis berkekalan yang mekar selepas 8 tahun perkahwinan. Barang kemas indah ini boleh dipersembahkan untuk menandakan peristiwa penting dalam hubungan anda.

4 Tips Mudah untuk Penjagaan Pink Tourmaline

Walaupun Pink Tourmaline mungkin permata yang berdaya tahan, penjagaan yang betul adalah penting untuk memastikan kecantikan dan keseriannya berkekalan.

1. Rendam dan Pembersihan Lembut: Campurkan air suam dengan sabun lembut atau detergen dan rendamkan barang kemas anda selama 5 minit. Gunakan berus gigi lembut untuk menggosok kotoran atau daki yang melekat.

2. Elakkan Air Masin: Pink Tourmaline hendaklah dijauhkan daripada air masin!

3. Sensitiviti Cahaya Matahari: Lindungi Pink Tourmaline anda daripada cahaya matahari langsung, kerana pendedahan berpanjangan kepada sinaran ultraungu boleh mengubah warna dan sifatnya.

4. Penjagaan Profesional: Bawa barang kemas anda ke HABIB sekurang-kurangnya dua kali setahun untuk pembersihan dan pemeriksaan menyeluruh bagi mengekalkan kecerahan dan kilauannya.

Pada yang akan menyambut wedding anniversary ke-8 tak lama lagi boleh la bagi hint-hint kat org sebelah. Mana tau ada rezeki dapat Pink Tourmaline tahun ni. Curlas!