Perlu ke Aliff Syukri cubit kaki anak, disuruh menangis untuk publisiti sendiri?

Usahawan terkenal, Datuk Seri Aliff Syukri dikecam teruk dengan netizen apabila dilihat mencubit kaki anak angkatnya, Ameena supaya anaknya menangis ketika menziarah kubur, kononnya turut bersedih tentang pemergian arwah bapanya. 

Kalau bercakap pasal bab jaga anak ni memang la lebih pada kaum mak-mak yang lebih memahami. But Cik Ju bukanlah jenis orang yang menafikan kepintaran kaum lelaki dalam menjaga anak, and korang semua juga kena setuju dengan Cik Ju yang bukan semua lelaki mahir dalam bab ni. 

So, nak tanya apa-apa pasal anak, Cik Ju memang prefer korang tanya dekat kaum wanita. 

Tapi ada sesetengah kes di mana artis menggunakan anak mereka untuk meraih keuntungan, populariti, glamour, dan macam-macam lagi. 

Ada selebriti yang nak tunjukkan anak dia comel, nak tunjuk anak dia pandai, so that mereka memang akan bangga gila bila peminat puji eh pandai lah u jaga anak, dah la cantik hensem, anak pulak bijak..ayat macam tu lah yang selalu Cik Ju dengar. 

Tapi lain pula kes dengan seorang usahawan terkenal, Datuk Seri Alif Syukri yang baru-baru ni didakwa mendera anak angkat perempuannya berumur 2 tahun dan jadi kes polis pulak nya. 

Sebab orang gaji dia sendiri report polis tentang penderaan yang berlaku. 

Apa yang Cik Ju fahamkan, Aliff pukul anak angkatnya itu baru-baru ini di kediamannya sendiri sewaktu ingin merakam gelagat kanak-kanak itu untuk tujuan publisiti. 

Cik Ju nak tanya korang, perlu ke sampai macam tu? nak suruh anak menangis, korang rekod, lepas tu korang upload, tunggu netizen komen, eh lawak lah, eh comelnya anak u menangis, apa lagi eh eh semua lah keluar. 

A screenshot of a cell phone

Description automatically generated

Waktu ni memang lah geng bawang semua keluar hentam Aliff ni, bukan Cik Ju sorang je, sebab ramai cakap Aliff ni over, nak untung je lebih, dia buat video dera anak pun, korang tengok juga kan video tu? yang untung siapa..Aliff juga.

Walaupun dia masuk penjara pun, dia kisah apa, bila-bila je boleh jamin sebab banyak duit. But Cik Ju rasa dalam hal ni kita kena ikut cara wife dia, Datin tu soft je, follow je apa yang laki dia cakap, tapi sampai satu tahap Cik Ju tengok meletup juga datin tu sebab bengang dengan lali dia. 

A screenshot of a cell phone

Description automatically generated

Kalau Cik Ju, habis perang dunia meletup lah jawabnya nak layan kerenah suami, anak melalak pun nk rekod tunjuk pada orang, apa benda lah. 

So, dalam bab didik anak-anak ni kena pandai, teratur supaya kita jadi parents yang baik untuk dicontohi parents lain, sebab kalau dah namanya awak tu glamour, ada follower, kena la jaga nama baik, dengan anak pun kena baik, jangan jadi hipokrit. Kan?

Pada Cik Ju kalau nak kaut untung pun, tak perlu lah sampai ke kubur pun nak kena rekod.aduh