Maybe mommies boleh try cara lebih kreatif pikat anak makan sayur?

A close up of a plate of food

Description automatically generated

Well mommies nak menang hati anak suruh makan sayur ni kena ada banyak strategi.

Kalau nak paksa macam tu je sure tak jalan, so mommies kena la guna cara yang kreatif dan cantik sebab anak-anak ni pasti akan tertarik dengan makanan yang cantik itu! 

Cik Ju pun sebenarnya tak mampu nak jadi segagah @hasnawati_yahaya sebab makanan yang dia hias tu cantik sangat sampai sayang nak makan! 

See, Cik Ju pun dah ada perasaan macam tu, ini kalau anak tengok lagi lah mesti mereka suka dengan hiasan-hiasan makanan yang dibuat berasaskan sayuran. 

A plate of food on a table

Description automatically generated

Kenapa? 

Makan sayur atau buah adalah cabaran lazim yang dihadapi ibu bapa. Pengambilan sayur dan buah amat penting kerana ia mengandungi pelbagai vitamin serta kebaikan yang mampu memberikan nutrisi yang sihat kepada tubuh.

Pengurangan pengambilan makanan yang sihat mampu menjejaskan perkembangan minda dan kesihatan anak. Sehubungan itu, mommies juga perlu mencari solusi serta idea bagi menggalakkan anak mereka untuk makan makanan yang sihat.

Jom kita ubah cara kali ni untuk pikat hati anak makan sayur! 

A close up of food on a table

Description automatically generated
A close up of food

Description automatically generated

Cara yang digunakan sangat menjadi, so mommies di luar sana korang boleh try cara yang sama untuk pikat hati anak-anak makan sayur okay! 

A tray of food

Description automatically generated