Pakai benda ni boleh buatkan bibir uols jadi mungil dan sexy!

Bibir merah, sensual dan menggoda bak Kylie Jenner, Angelina Jolie, Rosie Huntington Whiteley atau Taylor Hill merupakan idaman setiap wanita.

Sebenarnya ada taktik tersendiri yg uols perlu tahu untuk mendapatkan bibir mungkil dan seksi macam selebriti tu! And kita pun boleh ada bibir macam tu sebenarnya.

Pengasas kepada jenama penjagaan kulit, Caudalie, Mathilde Thomas berkongsi rahsia untuk mewujudkan bibir tebal tanpa perlu melakukan sebarang operasi plastik, uols hanya perlukan krim mata.

Kredit: Into The Gloss

Krim mata biasa dipakai Mathilde untuk menonjolkan keindahan bibirnya. Kalau biasanya krim mata dipakai pada kawasan mata yang berkulit tipis, maka kali ini formula yang sesuai untuk kulit sensitif pada produk ini dipakaikan pada kulit di sekitar bibir. Mereka percaya jika krim mata dapat melembapkan kulit pada kawasan mata, maka produk ini boleh melakukan perkara yang sama pada kawasan bibir.

Kredit: wanista.com 

Kawasan sekitar mata dan bibir pada wanita biasanya cenderung lebih mudah kering. Struktur kulit pada dua kawasan ini sebenarnya sama, jadi krim mata akan berkesan bekerja pada kawasan mata dan bibir.

Cara menggunakannya juga sangat mudah. Hanya aplikasikan dengan cara menepuk krim mata di kawasan sekitar bibir setiap pagi dan malam. Untuk hasil maksimum, aplikasikan krim mata di bahagian kulit atas dan bawah bibir.

“Gunakan di smile lines pun tiada masalah,” ujar Mathilde.

Jadi, kunci dapatkan bibir sensual adalah dengan meminimakan kedutan dan kerutan di sekitar bibir.