Beza Kegunaan Herba Oregano Leaves Ground, Italian Herbs dan Mixed Herbs Yang Selalu Orang Keliru

Masuk je pasar raya, pergi bahagian herba memang banyak sangat jenis herba yang dijual. Rambang mata sampai tak tahu nak pilih yang mana satu. Kalau untuk masakan Malaysia, tahulah mana satu nak guna.

Tapi bila nak masak makanan Itali, jadi pening nak ambil yang mana satu.

Haa jom sis share kegunaan tiga rempah yang selalu kita guna dalam makanan Itali, biasanya pasta yang selalu kita dilema nak masuk yang mana satu ye.

Oregano Leaves Ground

Kalau masak aglio olio, sedap sangat masuk rempah ni. Tapi nak masuk dalam apa-apa menu yang korang rasa sesuai nak masukkan rempah ni macam telur, carbonara dan daging perap pun boleh. Masih sedap cuma kalau dah terlebih, akan timbul rasa pahit.

Italian Herbs

Untuk Italian Herbs, sangat sesuai untuk masakan Itali macam pasta dan pizza. Dia lebih kurang macam mixed herbs. Paling penting Italian Herbs bau dia memang wangi dan rasa pun sedap!

Mixed Herbs

Untuk mixed herbs, kalau korang nak buat sos bolognese yang rasa premium macam sos prego tu, wajib go for this herb. Dalam sup boleh letak, pasta, baked potatoes, masak lemak pun no hallah. Ajaibnya juga mixed herbs ni bantu untuk lawaskan buang air besar juga tau!

Bila dah tahu mana satu yang sesuai, senang dah. Tak adalah berdiri menelek setiap botol setiap kali nak beli. Mudah je kerja.

Selamat mencuba!

Kredit info & gambar: Syida Dea Lurve’ A