Viral Di TikTok, Ini Cara Pilih Donut Peach Yang Manis & Juicy Supaya Berbaloi Dengan Harga

Sekarang di mana-mana orang mencari buah donut peach. Mana tidaknya, lepas beberapa kali fyp, ramai yang kecur melihat betapa crunchy dan juicynya buah ini apabila digigit. 

Harganya memang sedikit keras. Untuk set 4 biji, harga boleh mencecah lebih RM30 tau! Ada juga yang kecewa bila buah yang dorang beli tu tak semanis yang dalam video viral TikTok.

Jadi sebelum korang beli, ini ada tips supaya pelaburan korang untuk merasa donut peach yang crunchy dan juicy tak jadi sia-sia.

Kredit imej: Facebook Dayah Azlan, Alia Natasya

  1. Warna

Nak tahu buah dah masak ke tak, korang boleh tengok pada warna. Ambil yang ada warna kuning dan sedikit merah. Nak senang, pilih buah yang warna dia lebih terang jelah. 

  1. Tekstur

Kalau tengok pada warna pun masih lagi tak konfiden, korang boleh tengok pada tekstur buah. Kalau sentuh tu tekstur dia lembut dan licin sikit. Kalau terlebih lembut mungkin dah masak sangat atau pun lebam. 

Yang penting, jangan korang pergi picit-picit pulak semua buah tu. Karang kena perambat dengan tokey kedai min tak tahu ye.

  1. Bau

Kalau korang perasan, buah yang masak akan hasilkan bau yang lebih manis. Untuk buah peach, biasanya bau yang dihasilkan ada macam bau buah, madu dan karamel. Lemak lemak gitu. 

Gunakan 3 tips ni masa orang pilih buah donut peach viral ni dan sharelah apa hasilnya tau. Selamat mencuba!

Kredit gambar utama: Alia Natasya