Perhiasan emas dan wanita memang tak dapat dipisahkan. Antara yang selalu mencuri hati tentunya koleksi yang nampak klasik dan menambah elegan ketika dipakai.

Memperkenalkan ‘Koleksi Anyaman’ dari HABIB – sebuah koleksi eksklusif yang menampilkan rekaan moden yang disulami motif-motif tradisional masyarakat Malaysia. Setiap rekaan dihasilkan dengan penuh daya ketelitian untuk memenuhi intipati warisan budaya, lantas menginterpretasikan koleksi mewah ini dengan keunggulan yang tidak lapuk ditelan zaman.

Tahun ini, jenama barangan kemas tanah air ini mengambil inspirasi daripada keunikan budaya masyarakat Malaysia dalam penghasilan seni kraftangan tradisional dengan menampilkan ‘Koleksi Anyaman’. HABIB turut menggabungkan unsur-unsur asli bersama elemen kontemporari, sebagai penghormatan kepada seni warisan turun-temurun ini yang kaya disulami keunggulan tradisi.

Rantai berlian tiga serangkai.

Salah satu rekaan istimewa dalam rangkaian koleksi ini adalah rantai leher berlian tiga serangkai yang menampilkan corak berunsurkan seni anyaman. Rekaan khas bak dokoh kerongsang ini dihasilkan dengan penuh kehalusan serta sentuhan kepakaran yang gah, digarap bersama emas kuning 18K dan dihiasi berlian indah sejumlah 8.52 karat.

Lebih dari sekadar rantai leher, klip belakang rantai ini memberikan dua pilihan yang juga membolehkan pemakai untuk menggayakan tiga kepingan ini sebagai kerongsang secara berasingan.

Inspirasi dari kelarai flora.

Koleksi set ini diinspirasikan daripada anyaman kelarai flora. Dihasilkan menggunakan emas ros 18K, set ini adalah bukti kecantikan abadi yang dilimpahi alam semula jadi. Set ini didatangkan bersama rantai leher, cincin dan gelang tangan dengan rekaan senada serta dihiasi dengan berlian berjumlah 7.51 karat, lantas menambah sentuhan glamor yang klasik dan kontemporari kepada si pemakai.

Set batu permata.

Set ideal penuh keharmonian ini dilengkapi dengan kilauan berona emas dan merah jambu yang memukau, lantas menampilkan aura keanggunan yang abadi. Kluster batu safir merah jambu yang berseri ini disusun dan disematkan dengan sempurna, memberikan reka bentuk unik yang pastinya mampu menarik perhatian semua yang melihatnya. Set ini dihiasi dengan batu safir merah jambu sejumlah 18.17 karat, dan digarap bersama emas kuning 18K.

Hiasi diri anda dengan ‘Koleksi Anyaman’ dari HABIB dan mari kita selami kembali seni warisan Malaysia yang dipenuhi adat dan tradisi turun-temurun. Sama ada dipakai bersama atau secara berasingan, koleksi ini sesuai bagi melengkapi gaya harian anda. Setiap rekaan koleksi ini berunsurkan seni anyaman yang diadaptasikan dengan penuh artistik dan estetik.