Pejam celik pejam celik kita dah pun menghampiri 10 malam terakhir. Cepat masa berlalu! Dalam kita sibuk membuat persiapan raya dengan membeli baju baru, kuih raya, jangan dilupa pada kesihatan dan penjagaan kulit. Amalkan 3 rutin ini bagi mendapatkan kulit yang optimum dan cantik berseri di pagi hari raya. 

  1. Pengambilan Air Masak Secukupnya
  • Pastikan anda meminum air masak sekurang-kurangnya 6 hingga 8 gelas sehari. Ia dapat mengekalkan kelembapan kulit. Kulit yang lembap akan sentiasa nampak segar dan sihat.
  1. Makan buah dan sayuran secara konsisten
  • Jangan tak tahu setiap apa yang kita makan dapat memberi kesan kepada kulit kita. Untuk permulaan, kita boleh amalkan makan buah epal dan buah oren yang mana ia dapat membuatkan kulit wajah berseri glowing dan diperkaya dengan vitamin C yang dapat memperbaiki sel kulit. Manakala, untuk sayuran pula kita boleh makan brokoli dan bayam yang mana ia dapat membantu pembentukan kolagen semulajadi dalam dalam tubuh dan mengandungi anti-oksida yang tinggi bagi menghalang kedutan di wajah. 
  1. Membersih, melembap, dan melindungi bersama produk Cetaphil – Kolaboratif Cetaphil dengan Mira Filzah sebagai wajah baharu tahun 2024 ini menyasarkan untuk menyentuh kehidupan rakyat Malaysia dan meningkatkan kesedaran tentang kepentingan menjaga kesihatan kulit. 
  1. Membersihkan
  • penggunaan Cetaphil Gentle Skin Cleanser (untuk kulit normal, kulit sensitif) atau Cetaphil Hydrating Foaming Cream Cleanser (untuk kulit normal ke kulit kering) ini dapat mengekalkan kelembapan untuk menghidratkan kulit. 
  1. Melembapkan
  • Penggunaan Cetaphil Moisturising Cream bagi kulit kering atau Cetaphil Moisturising Lotion bagi kulit normal ke kulit kering dapat menghidrasi kulit sehingga 48 jam. 
  1. Melindungi
  • Penggunaan Sun SPF 50+ Light Gel dapat melindungi kulit wajah daripada sinaran UVA/UVB. 

Rutin penjagaan kulit bertujuan menekankan betapa pentingnya amalan penjagaan kulit secara konsisten dan membantu orang ramai mencapai kulit yang berseri-seri menjelang Hari Raya Aidilfitri sejajar dengan kempen ‘30 Hari Kulit Sihat Raya berseri’.

Cetaphil memperkenalkan kempen Beli & Menang yang menawarkan pelbagai hadiah menarik termasuk pengubahsuaian IKEA, penginapan 2H1M di hotel pilihan dan lain-lain yang bernilai sehingga RM48,000! Selain itu, mulai 1 Mac – 30 April 2024, anda berpeluang memenangi tudung eksklusif Mira Filzah apabila berbelanja minimum RM100 untuk produk Cetaphil Bright Healthy Radiance dalam satu resit. 

Untuk butiran lanjut mengenai 30 Hari Kulit Sihat Raya Berseri dan Kampung Pink Rowa, sila layari www.cetaphil.com.my atau cari di Instagram dan Facebook Cetaphil.