Bila sebut tentang bahan semula jadi yang digunakan untuk skincare, tanah liat adalah salah satu yang termasuk dalam senarai, Untuk yang ada masalah kulit berminyak, bahan daripada tanah liat memang sesuai digunakan.

Sebab itulah Argital yang merupakan perintis dalam dunia skincare organik tampil dengan produk berasaskan tanah liat botani tulen sejak 1979 yang diperakui antarabangsa.

Sekarang ni korang pun dah boleh cuba sendiri keunikan mineral tulen Sicily yang bukan je melambatkan proses penuaan tapi juga meningkatkan keremajaan kulit!

Nak tahu lanjut tentang produk tanah liat ni, boleh follow Instagram Argital Malaysia okey?

Argital yang diasaskan oleh Dr Giuseppe Ferraro terhasil daripada kajian Antroposofi, yang menekankan kuasa alam dan manfaatnya kepada tubuh dan minda manusia. Sebab ini jugalah Argital tampil lebih unik berbanding produk skincare organik yang lain.

Kalau korang nak tahu tanah liat hijau Sicily ditemui 16 juta tahun dulu kaya dengan tenaga aktif dari alam semula jadi dan mineral laut yang penting untu kulit. Selain daripada sifatnya yang menyerap, tanah liat hijau Sicily turut bantu untuk kulit lenih lembap, peredaraan darah lebih lancar untuk pembaharuan kulit lebih baik dan kelihatan awet muda secara semulajadi.

Jom, kembali pada yang asas. Pulih dengan alam semula jadi.